Jeg bruger en masse tid på, at blogge både på det personlige og professionelle plan – det er en fantastisk måde at brande mig selv og mine forretningsmæssige foretagender.
Vidste du, at du som virksomhed kan have stor gavn af bloggere og deres indlæg?
Det jeg arbejder mig hen imod, er udtrykket Blogger Outreach.
Hvis du aldrig har hørt om Blogger Outreach, så vil jeg anbefale dig at læse videre..
Keep reading.
Hvad er så Blogger Outreach?
Blogger Outreach handler i bund og grund om, at du i et samarbejde med velkendte bloggere, promoverer din virksomhed.
De bloggere du vælger skal selvfølgelig have en eller anden form for relevans for din virksomhed.
Det nytter ikke at finde en modeblogger hvis du sælger skruetrækkere…
Den række af bloggere du får udarbejdet en aftale med, vil bruge dine produkter eller tjenester, for derefter at skrive en anmeldelse på deres blog.
Solig mund-til-mund markedsføring
Hvis du formår at indgå en aftale med en velkendt blogger, som har en passioneret og loyal tilhængerskare, som vil anmeldelserne falde i rigtig god jord hos disse læsere.
En loyal tilhængerskare er mere tilbøjelig til, at blive påvirket af bloggerens anmeldelser, og dette vil gavne dig og din forretning.
Dette er en solid form for mund-til-mund markedsføring, der på sigt vil give dig og din forretning succes.
Skal jeg så afvige fra min normale markedsføringsstrategi?
Nej.
Men det vil være en kanon idé, at tilføje Blogger Outreach til den nuværende markedsføringsstrategi.
Og begrundelserne er:
- Blogs betragtes som troværdige. Når folk søger efter anmeldelser af produkter og services, så rangerer bloggeres anmeldelser højt. Ved at opbygge nogle gode relationer mellem din virksomhed og bloggerne, øger du samtidig sandsynligheden for, at de vil promovere din virksomhed endnu mere end blot i deres indlæg.
- Blogs øger trafikken til din hjemeside. Det øger antallet af hjemmesider der linker til din hjemmeside, hvilket er hele essensen i linkbuilding. Dette har jeg uddybet mere i mit indlæg om sponsorerede indlæg hos bloggere.
Skriv et svar