Mange oplever på nuværende tidspunkt, at være “lænket” til deres hjem, hvilket giver god anledning til denne artikel.
For hvordan får man mest ud af dagen, når alt holder lukket, de fleste annoncer er blevet sat på pause, fordi efterspørgslen på rigtig mange produkter, er faldet markant?
Tjaa, dette er jo for mig at se, perfekte forhold til at få lavet noget godt content.
Mango
På min tidligere arbejdsplads, hvor vi blev faktureret pr. Time, arbejde jeg med noget, som jeg kaldte for Mango.
Mango er et begreb jeg brugte, når jeg var var i gang med et godt workflow – og som sidenhen blot blev omtalt som “zonen”.
Når jeg var/er i zonen, er alt andet lukket ude. Dvs. at jeg ikke er logget ind på Facebook, mobilen er blevet sat på lydløs inde i rummet ved siden af, og personerne omkring mig, er blevet gjort opmærksomme på, at jeg ikke må forstyrres i den kommende periode.
Dette kan være UTROLIG svært at komme igennem med på en arbejdsplads, hvor man konstant bliver forstyrret, og kommer ud af det gode workflow.
Men nu her, hvor vi alle er forvist til vores eget hjem, et det blevet væsentlig nemmere, at arbejde i disse flows.
Så hvorfor ikke bruge tiden på at skabe noget værdifuldt indhold til dine besøgende?
Organisk vækst
Kort sidespring: Jeg ser ikke særlig mange YouTube-videoer eller hører stribevis af podcasts, da vi hos Kids-world gør en dyd ud af, at være et skridt foran alle andre. Det kommer vi ikke ved, at fordrive tiden ved at lytte til sidste uges nyheder.
Men så hørte jeg et enkelt afsnit af podcasten Organisk Vækst med Simon Elkjær og Jesper Nørskov Jensen.
De to herrer, som også er to af mine nære venner, snakker nemlig i deres afsnit nr. 234 om, hvordan man kan motivere sig selv til, at få noget produktivt ud af den nuværende situation.
Podcasten omhandler content strategier, hvilket er hele omdrejningspunktet for denne artikel.
Derfor vil jeg gerne anbefale dig, at gå ind og lytte til dette afsnit, for den kan bruges til at understøtte din strategi for de kommende dage: Massiv produktion af content til din hjemmeside.
Så hvad skal jeg skrive om?
Dette er spørgsmålet de fleste sidder med, når dagens opgave hedder content creation. De fleste ved nok, hvorvidt de er i en branche, som er hårdt ramt, pga. Corona-virussen.
Er du alligevel i tvivl om du er i sådan en branche, kan du med fordel bruge Google Trends til at undersøge, hvorvidt der er en stigende, faldende eller upåvirket trend ift. søgevolumen på et givent søgeord (altså om der bliver søgt på dit søgeord eller ej).
Ved Kids-world kan vi eksempelvis godt mærke, at børnefamilierne mangler noget at lave, hvorfor vi ser en stigende tendens på søgninger relateret til legetøj såsom produkttyperne fra Hama.
Med legetøj er det eksempelvis oplagt at gå ind og se, hvorvidt der er en stigende tendens på specifikke produktgrupper eller måske brands.
Lav en plan for din dag
Sidder du derfor i en webshop, som allerede har en masse kategorier, er det oplagt at gå ind og bruge Google Trends, til at få lavet en prioriteret liste over, hvilke kategorier du skal starte med.
Arbejder du på at finde emner til jeres blog, er det ligeledes noget du kan bruge Google Trends til – eksempelvis barselsgaver, dåbsgaver, barnedåbsgaver osv., som er relateret til legetøjet fra før.
Håber at det hele giver mening.
Skriv et svar