(Denne artikel er reklame)
Content Marketing og SEO er blevet noget alle virksomheder, både små og store, er kommet til at skulle fokusere meget på. Det at gå væk fra annoncer og fokusere mere på organisk vækst, er det helt store der kommer til at fylde for mange virksomheder i 2020, men hvordan gør man det?
Hvad er god SEO?
Det er faktisk næsten umuligt at skulle definere hvad der er god SEO. Det er vigtigt at huske på, at SEO ikke er noget der kun har med Google at gøre, men at der er mange søgemaskiner man efterhånden burde optimere til. Det er selvfølgelig stadig relevant at optimere til google. Det der er mest tricky er, at det kan være svært at gennemskue søgemaskinernes algoritmer. Sandheden er, at det er der nærmest ingen der rent faktisk kan og god SEO består af flere forskellige komponenter. Det er for eksempel ikke længere sådan, at man kun skal optimere efter enkelte søgeord, billedet er blevet mere kompliceret end som så. Nu er der meget mere fokus på såkaldet Content Marketing, hvor man fokuserer på at skabe godt og værdifuldt indhold for forbrugeren, og at engagere forbrugeren er det der skal til, for at få en god ranking og plassering i søgeresultaterne. Linkbuilding er stadig også relevant for at kunne lave god SEO, men det er måske kun 10% af det samlede billede.
Teknisk SEO er ikke længere nok, dit indhold skal også være optimeret og godt og skabe værdi for læseren. God SEO består altså af mange ting. Derfor kan det godt betale sig at outsource SEO-opgaverne til en ekspert, der har tid og fokus på at opdatere sig på SEO og søgemaskiners algoritmer, for at kunne optimere dit indhold bedst muligt.
Skab organisk vækst med smart SEO
At hyre en ekspert til at stå for at lave god SEO og content marketing for din butik eller hjemmeside, er et godt træk hvis du vil lave en god investering for din virksomhed. Der er mange der påstår at kunne gennemskue søgemaskinernes algoritmer til detalj, men det er ikke muligt. For at skabe organisk vækst skal man fokusere på godt indhold, fremfor at bruge penge på annoncer og klik. Når man bruger penge på annoncer og klik, er dette en investering der vil forsvinde i det sekund man stopper med at betale for det.
Organisk vækst skaber man når basen er i orden og der er fokus på godt indhold og kvalitet i alle led af søgeoptimeringen. Det er meget bedre at have en god base i bunden end at udelukkende støtte sig til annoncer hvor man er oppe at konkurrere med konkurrenter der har et meget, meget større markedsføringsbudget end man selv har. Det siger sig selv at det er en umulig kamp at vinde.
Skriv et svar