(denne artikel er sponsoreret)
Når man har en webshop, er det for at sælge produkter online. Når det er online handel der er tale om, er der ikke mulighed for at kunden kan se virksomhedens produkter med egne øjne. Det er derfor altafgørende at du som virksomhed erstatter kundens øjne på bedste vis.
Du mister dine kunder uden de gode produktbilleder
Vi ved fra egen erfaring at billeder af de varer vi handler, er alt afgørende. Har vi billeder i dårlig opløsning eller på anden vis ikke præsenterer produktet korrekt, så mister vi selv som kunde, lysten til at handle. Derfor må du som virksomhed med webshop ikke gå på kompromis med dine produktbilleder.
Hos Triggerhappy ved de alt om hvordan man fremstiller en virksomheds produkter gennem billeder, så det hjælper virksomheden med at øge omsætningen. Det kræver fra en fotografs side god erfaring med at tage produktbilleder og kendskab til hvordan man lader produkterne fremstå, så kunden kan overlades til et stadie, hvor de ønsker at købe produktet.
Gode produktbilleder er afgørende for kundens førstehåndsindtryk af produkterne
Det kan sammenlignes lidt med førstehåndsindtrykket når vi selv møder folk. Vi har indenfor ganske få sekunder målt og vejet synet af hvad der er foran os og ud fra hvad vi ser, vurderer vi om det er noget vi vil ”investere” yderligere i. Om det er tid på et nyt bekendtskab eller om det er penge på et produkt der skal bruges, er for så vidt det samme.
De gode produktbilleder afhænger af meget mere end bare en høj opløsning. Vinkler og belysning og den færdige redigering efterfølgende skal også spille. Man kan derfor som virksomhed let køre træt i at bruge en masse energi på dette område, for der er så mange områder der også kræver din opmærksomhed.
En produktfotograf kan spare dig tid og penge
Der kan spares mange penge og en masse tid ved at vælge en professionel produktfotograf. På grund af den enorme erfaring processen fra selve styling af produkterne til selve redigeringen, kan du derfor som uerfaren hurtigt få meget mere igennem ”maskinen”.
Du skal desuden ikke selv bruge din tid på at klare denne del, og kan i stedet have hænderne fri til at klare de arbejdsopgaver du ellers må have dig. Den eneste tid du skal sætte af til dette, er at du skal sende produkterne afsted til fotograferingen, og pakke dem ud igen efter endt produktfotografering.
Når du sparer på din tid, sparer du helt automatisk også på pengene. Du sparer desuden også på udgifter som et ordentligt kamera, kurser i belysning, vinkler mv. og selv lamper og backsheets. Oveni hatten kræver det de rette stylingsmaterialer og redigeringsprogrammer, for at skabe det bedste slutresultat. Alt dette kan du se bort fra når du vælger en professionel produktfotograf.
Skarpe billeder med korrekte farver
Det kan især være svært at ramme den korrekte farve på produkterne når man selv tager billederne. Det er igen her hvor det vil give mest mening for dig at gøre brug af hjælp udefra frem for at skulle til at oplæres i hvordan du skaber de mest skarpe og farverigtige billeder til din webshop.
Hvis du vælger at du ikke vil investere i gode produktbilleder på trods af at du har en webshop, hvor din indtægt afhænger af salget herfra, skyder du dig selv lidt i foden. Det er nemlig let at gå videre til en anden webshop hvis dine produkter minder om andres, og du vil på få sekunder have mistet din kunde.
Hjemmesiden som helhed får et mere professionelt udseende
Selv hvis du ikke har produkter der er i stil med andres, og du derfor ikke frygter at kunden hopper videre kan du ikke have svært ved at sælge dit ellers unikke produkt. Selvfølgelig kommer du langt med den gode beskrivelse, men som tidligere beskrevet handler det rigtig meget om et førstehåndsindtryk.
Hjemmesiden med din webshop vil som helhed også fremstå mere professionel når kunden får gode produktbilleder for øjnene. Det er generelt virkelig en god idé og nærmest et must, at investere i en produktfotograf.
Skriv et svar