Nyheder, guides og tips inden for markedsføring på de sociale medier

Iværksætteri, online markedsføring, markedsføring på sociale medier som Instagram, facebook, Twitter og Pinterest

Nyheder, guides og tips inden for markedsføring på de sociale medier
  • Blog
  • Min historie

3 gode råd til dit linkbuilding arbejde

Hjem » 3 gode råd til dit linkbuilding arbejde

3 gode råd til dit linkbuilding arbejde

Posted on
19. oktober 2019
by Patrickhoffmann

Denne artikel er en gæsteartikel skrevet af bloggeren Victor Jensen.

Hvis du arbejder med SEO, så kommer du ikke uden om linkbuilding. Linkbuilding er en af de vigtigste områder indenfor SEO arbejdet. Det er sjældent at man kan opnå flotte placeringer i Google, hvis du ikke har arbejdet med at skaffe links til din hjemmeside.

Dog er linkbuilding lidt en svær størrelse for mange virksomhed, hvilket kan give store udfordringer for mange, når de selv skal arbejde med linkbuilding. Derfor vælger mange at outsource den del til SEO bureauer eller lignende. Hvis du selv ønsker at arbejde med linkbuilding i dit SEO arbejde, vil jeg komme med 3 gode råd, som jeg selv bruger, når jeg arbejder med linkbuilding på skoleværktøjet Inspo.dk.

1. Husk en bred linkprofil

Når du arbejder med linkbuilding, så kan det være lokkende at bruge en metode, som man ved der fungerer og virker. Men det kan hurtigt skabe en unaturlig linkprofil, hvis du kun har links fra kommentarlinks. Derfor er det vigtigt at du spreder dine links ud over flere typer. Et domæne får naturligt link fra alle mulige linktyper som f.eks. profillinks, kommentarlinks, linkslister, links fra artikler og meget mere.

2. Størstedelen af dine links skal til forsiden

Det kan være lokkende at lave en masse links målrettet de landingssider, hvor du tjener flest penge for at opnå bedre placeringer med den landingsside. Problemet er bare, at det virker unaturligt i Googles øjne, at der er en bestemt landingsside, der får en masse links. Størstedelen af dine links bør være målrettet din forside. Du bør også have links der linker til din ”Om os” og kontakt side.

3. Pas på med alt for aggressive ankertekster

Links med eksakte keyword ankertekster kan være meget effektive, dog skal du være meget påpasselig med, hvordan du bruger dem. Google kan nemlig hurtig opfange, når der er noget unaturligt i gærde. Du kan bruge værktøjer som f.eks. Ahrefs til at tjekke, hvor mange linsk der bruger de forskellige ankertekster.

Ahrefs er et super værktøj til at danne dig et overblik over, hvilke links du har og hvilke typer ankertekster din linkprofil indeholder. Værtkøjet koster omkring 700 kroner om måneden, så det er ikke et billigt værktøj, men det kan være en kæmpe hjælp i dit linkbuilding arbejde.

Blog

2 Responses

  1. Birgit 20. oktober 2019 kl. 19:50

    Tak for de gode råd!

  2. Marc 13. november 2019 kl. 14:20

    Godt indlæg 🙂

Skriv et svar

ANNONCE

Invester i gode produktbilleder til webshoppen

marts 24, 2021

(denne artikel er sponsoreret) Når man har en webshop, er det for at sælge produkter online. Når det er online handel der er tale om, er der ikke mulighed for at kunden kan se virksomhedens produkter med egne øjne. Det er derfor altafgørende at du som vir ...

© 2014-2019 Patrickhoffmann.dk. All rights reserved - Del og lån gerne fra mig, men husk at kildehenvise. Kom i kontakt med mig på LinkedIn.