Nyheder, guides og tips inden for markedsføring på de sociale medier

Iværksætteri, online markedsføring, markedsføring på sociale medier som Instagram, facebook, Twitter og Pinterest

Nyheder, guides og tips inden for markedsføring på de sociale medier
  • Blog
  • Min historie

Hvor det hele starter – Søgordsanalyser

Hvor det hele starter – Søgordsanalyser

Posted on
1. maj 2019
by Patrickhoffmann

(Denne artikel er sponsoreret)

Internettet er bygget på links, og uden links ville det hele nok ikke have været så fantastisk. Jeg husker stadig de gamle dage, hvor du kunne lave en søgning på Google på pølsevogn, og så kom der en AdWords-annonce op fra en bilforhandler.

Det var en anden tid. Helt almindelige mennesker forstår sig i dag bedre på at justere deres søgning, for at få det helt rigtige resultat frem i Google, Yahoo, Bing, YouTube, Pinterest, Instagram, Reddit mv.

Det har dermed sat nogle minimale krav til de personer, som sidder og optimerer med kundernes (de helt almindelige mennesker) søgninger.

Søgeordsanalyse

En søgeordsanalyse skal der til, for at du (eller din virksomhed), har en jordisk chance for, at få skabt jer noget synlighed og ultimativt nogle kliks fra søgemaskinen.

Det er desuden min måde at undersøge hvorvidt et marked er interessant. Overvejer jeg eksempelvis at gå ind i et marked med industriværktøj, vil jeg, bruge en væsentlig mængde tid på at undersøge “interessen” fra potentielle kunder i søgemaskinerne. Dette vil jeg altid gøre, inden jeg skyder rigtig mange penge efter en SEO-medarbejder eller ekstern assistance.

Står du helt seriøst og overvejer at gå ind i marked med industriværktøj, vil jeg nok anbefale dig at undersøge søgevolumen på produktnavnene, og sænke forventningerne lidt, så du ikke regner med at range #1 på ord som “industriværktøj” og “hydraulik værktøj”.

Forstå hvad søgevolume er

For mig er det ret tydeligt, at der sker misforståelser om hvad en søgevolume er værd.

Der kan være nok så mange søgninger på et specifik søgeord, men hvis konkurrencen på søgeordet er hård, og den ikke matcher din forretning og produkter 100%, er det ikke sikkert, at dét søgeord er noget for dig og din virksomhed.

Har et søgeord en volume på 1.000, betyder dette, at Google estimerer, at 1.000 personer søger på dette ord (eller ordet stavet forkert) i måneden. Et søgeord med 10 i volume kan sagtens have meget mere værdi end søgeordet med en volume på 1.000.

Hydraulisk værktøj koster kassen, og der købes ofte store partier. Her kan dét at ranke godt på et specifikt hydralisk værktøj i sidste ende være mange flere penge værd, end at ranke på “hydraulik værktøj”.

Tænker over det…

Assistance

soegeord

Vi har nok alle prøvet, at det vi selv laver, ikke altid bliver lige så godt, som hvis en specialist havde givet en smule assistance. Selv går jeg da med tankerne forud for at kæmpe malerprojekt hjemme i huset – det er billigere at male selv, men bliver resultatet helt det samme? Vil man så ikke hellere bruge lidt penge, og så være 100% sikker på, at det bare er i orden?

Muligvis….

Der findes jo et hav af specialister på det danske og internationale marked. Jeg kan godt lide, at sidde face-to-face med dem jeg arbejder med. Jeg er bosiddende tæt på Esbjerg, og det er ikke langt fra Kolding hvor eksempelvis River Online længe har tilbudt virksomheder en søgeordsanalyse – og vidst nok også nogle inspirerende fredagskurser. Fredagskurser er i mine øjne geniale. Selvfølgelig skal du eller din medarbejder være motiveret på at lære noget, for ellers vil alles tid være spildt.

(Denne artikel er sponsoreret)

Alle

One Response

  1. lars 29. november 2019 kl. 9:38

    Ved du egentlig, hvad der er brugernes favorit?

Skriv et svar Annuller svar

ANNONCE

© 2014-2019 Patrickhoffmann.dk. All rights reserved - Del og lån gerne fra mig, men husk at kildehenvise. Kom i kontakt med mig på LinkedIn.